Saturday 16 June 2012

Berjalan Tanpa Henti ~

Salam semua,

nak pantun jap ^_^

Kecil-kecil si ikan bilis,
Jangan makan nasi basi,
Idea datang saya menulis,
Semoga bermanfaat untuk dikongsi ~


~ Berjalan tanpa henti ? aishh ada ke berjalan tak henti-henti, penat wok ! hehe actually, bukan berjalan guna kaki tu yang saya maksudkan, habis ?? (tak habis lagilah  ^^) . Ya ! berjalan tanpa henti, maksud saya, kita masing-masing marilah teruskan segala apa yang kita buat yang baik dan berguna dan benda tu bagi kesan kat kita sama ada di dunia ataupun di akhirat ! dalam dunia ni memang ada orang yang akan cuba jatuhkan kita, ada juga yang nak apikan kita, ada orang tak senang tengok orang lain senang, ada je benda nak buat, tak baik tuh ! ( memang kena banyak bersabar bila jumpa orang yang macamni ) Dan kita jangan mudah tergoda dan mengalah dengan orang lain, kekalkan niat dan semangat yang ada dalam kita tu, teruskan je buat apa yang betul dan dalam masa yang sama jom tingkatkan kualitas dalam setiap apa yang kita cuba perform. Sebagai contoh, kita suka bagi pesanan kat orang misalnya di FB, ya teruskan, memang kita pon bukanlah baik sangatkan, tapi tidaklah salah kalau kita menyampaikan pesanan, cuba ingat balik mesej ALLAH dalam surah Al - Asr, "dan berpesan-pesanlah dengan kesabaran dan kebenaran" haa ! ALLAH pon suruh, semoga setiap apa yang kita cuba sampaikan ada orang baca dan cuba mempraktikkan apa yang kita cakap tu, secara tidak langsung dapat juga tambah saham kita disana  nanti.

"Kau ni bisinglah! nasihat orang macam kau perfect !!! Titik !" opps ! Amboiiiiiiii , mana ada orang perfect la (huhu), semua ada kekurangan, hmm kadang-kadang orang tak suka dengan apa yang kita cuba lakukan, benda baik pon ada orang tak suka, macam mana ni ?? yess ! apa yang penting kita jangan mudah sensitif dengan menda-menda macam ni, maksud saya sensitif kat sini, janganlah kita mudah terasa dan give up terus, nak buat baik memang la banyak dugaan, so biar je apa orang cakap, yess ! kita buat pon untuk kebaikan mereka, so jangan mudah terngadah, teruskan je dan disamping tu kita berdoa agar dirinya dilembutkan hati, haa jangan p gaduh-gaduh plak, nak berdakwah mesti hikmah dan sabar,  ingat setiap kita punya tugas untuk menyampaikan, setiap kita adalah pendakwah, so teruskan je apa yang baik kita buat ! jangan berhenti ok ?? Semangat3 !! Lakukan dengan terbaikkk !! ^_^

p/s : All Da Best ! And Keep It Up ! Moga ALLAH redha dengan segala apa yang kita lakukan ^_^

4 comments:

  1. kdg2 mmg susah owg len nk menerima...jgn mudh mngalah...xdew jln yg mdh untuk kitew brdakwah...ckuplah hanya sekadar sepotong ayt ttp luas pengertiannya.... Allah akan sentiasa brsama-sama kitew dlm susah dan senang... hanya kitew yg sering alpa....iman kitew bleh brtmbh n brkurng...dengan kekuatan hati dan keinginan yg kuat tuk brubah... insyaallah..kitew akan bertemu dengan jalannya... (^_^)

    ReplyDelete
    Replies
    1. yes Qilah, setuju sangat ngan Qilah, moga terus kuat ye ^_^

      Delete
    2. insyaallah...qlah pn doakn wahi akn trus kuat deh.. ^_^

      Delete