Wednesday 17 October 2012

Saudaraku, dimana Gereja yang terdekat?

Seorang lelaki KAFIR datang ke MALAYSIA untuk bercuti, kebetulan pada hari tersebut merupakan hari agama baginya, dia pun pergilah mencari GEREJA berdekatan tetapi tidak diketemui, akhirnya beliau bertanya kepada seorang wanita..

"Saudaraku, dimana Gereja yang terdekat?"
kemudian wanita itu menjawab, "Maaf, saya ISLAM.."

Selepas itu si kafir berkata :
"Oooo.. Saya ingat kamu adalah sebahagian dari kami ( golongan kafir ) sebab biasanya seorang wanita ISLAM akan pakai penutup kepala ( JILBAB ).. Maaf2, saya tadi tidak dapat MEMBEZAKAN awak nie ISLAM atau Kristian."

3 comments:

  1. minta maaf, bolehkah saya dapatkan email dan nama fb kamu? saya merupakan pelajar satu dalam kelas encik azzwan dan ingin bertanya sesuatu tentang pembangunan blog. :)

    ReplyDelete
  2. email saya : serena_suyin@hotmail.com
    fb : sksy_yin@hotmail.com (Serena Khoo)

    ReplyDelete
  3. ni email fb saya, masterdonut16@yahoo.com :)

    ReplyDelete